tirsdag 7. juli 2009

Min beste venn Ice - R.I.P.

Når jeg nå skal ha en blogg, er det en spesiell venn som skal ha sin plass og presenteres - min beste venn Ice. Ice var rett og slett en kjernekompis, både for to- og firbeinte. En god gutt! Ice kom til Elin og Stein 5 år før meg, da han var 8 år. De hadde da mistet lille Gaia lundehund 3 mnd tidligere, og fikk passe Ice over sommeren. Han bare ble hos dem siden! Ice var en god mix av Flatcoated Retriever, Alaska Malamute, Schæfer og Mynde! Med de beste egenskapene fra alle disse rasene var han den perfekte hund. Med sine 40 kg og utseende som en stor og kraftig Flat var det ikke få han sjarmerte ! Jeg fikk 4 år sammen med Ice, til å begynne med var det litt kjipt å leke med lillebror, men det tok ikke lang tid før han tødde opp. Siden hang vi sammen som erteris, - på tur, jobb og hjemme. Vi lekte og koste oss sammen, og delte vår store interesse: svømming med pinnehenting. Det var Ice som lærte meg å svømme. Ice var mitt store idol, og min store støtte. Ikke så gærn't å vokse opp med en stor og sterk bror..
For en stund tilbake fikk imidlertid Ice hjerteproblemer, og han begynte å bli litt sliten. Muttern og Fattern ordna imidlertid med medisinering med hjelp av onkel Paul som er spesialist i indremedisin for smådyr i England, slik at Ice fikk noen gode måneder før han gikk bort nå rett før påske. Det var veldig trist, og vi savner han stort alle. Jeg var med når han gikk over til de evige jaktmarker, med hodet mitt liggende på hans fikk han sovne rolig og pent inn. Nå klarer vi oss fint vi tre, men vi savner Ice veldig fremdeles.

2 kommentarer:

  1. Hei Mikkel!
    Kult at du har fått deg blogg :-)
    Skjønner at dere savner Ice, han var en spesiell gutt.
    Men snart kommer det vel valper, kommer nok til å besøke de endel ;-) Ha en fin sommer, møtes vel kanskje på Skaubo?

    SvarSlett
  2. Hallo Mikkel!

    Håper det blir mange små Mikkel/Catinka'er i august! Jeg er sååå spent...

    SvarSlett