lørdag 2. januar 2010

Rovas første skiturer

Med fridager, snø og kuldegrader kommer skiturer, og nå har Rova trått sine første potespor i skiløypa også! Selv om det er litt kaldt på labben, er det gnistrende flotte forhold ute i skauen nå og i helga har vi vært et par turer på Aklangen. Rova skjønte raskt hva dette med skiløping dreier seg om, - løpe som gær'n foran i sporet, dvs. jeg først, så fatter, så Rova og så muttern. Det må liksom være litt orden i løypa har jeg forstått, - nesten.... Det hender det kommer noen som går i helt feil retning også, - og da prøver jeg å fortelle dem at de må snu... men det ser ikke ut til at de fortstår helt hva jeg sier... Uansett, - Rova tok dette med skigåing veldig raskt, som alt annet :) Hun kommer til å bli en fremragende trekkhund, - som sin far. Nå første sesongen skal vi bare trene fart, - trekking først til neste år. Farten har hun inne, - vi kommer til å legge opp et treningsopplegg nå frem mot neste Buhund-NM 60 m til sommern.
Her er noen snørike ute-bilder fra jula, - jeg elsker snø!!

2 kommentarer:

  1. Ser jo bare deilig ut.. Vi har og fått innviet vinteren med sparke- og skiturer. DEILIG!!

    SvarSlett
  2. Hei.
    har tatt meg en tur inn på Mikkels blogg og vil følge den videre, har derfor lagt den inn som følger hos meg.

    SvarSlett